di 17 jan - 19:16
Deze week is Politie Zeeland een pilot gestart waarin medewerkers van het servicecentrum berichten die aan het twitteraccount @politiezld worden verstuurd uitlezen en waar mogelijk beantwoorden. Daarmee is Politie Zeeland één van de eerste politiekorpsen die Twitter op deze manier in het werk-proces heeft ingebed. Het servicecentrum is verantwoordelijk voor de beantwoording van het telefoonnummer 0900 - 8844 en voor de beantwoording van e-mails die aan Politie Zeeland worden verzonden. Omdat het servicecentrum de vraagbaak is voor het Zeeuwse korps, de plaats waar burgers met hun vragen aan Politie Zeeland terecht kunnen, is dit ook bij uitstek de plaats waar reacties en meldingen via Twitter moeten binnenkomen en kunnen worden uitgezet in verdere processen. Via Twitter kunnen burgers reageren op berichtgeving, vragen stellen aan Politie Zeeland en melding maken van overlast of zaken die opvallen en die voor de Politie van belang kunnen zijn. Voor urgente zaken kunnen mensen het beste contact opnemen via 0900-8844 of 112 (heterdaad). Het is niet mogelijk om via Twitter aangifte te doen. Twitter wordt sinds ongeveer een jaar actief ingezet in communicatie bij incidenten, voor opsporingsberichtgeving en bijvoorbeeld voor het verzenden van preventietips. Het Twitter-account van Politie Zeeland heeft inmiddels bijna 8.000 volgers en dit aantal groeit nog dagelijks. Met het groeiende aantal volgers neemt ook het aantal vragen, opmerkingen en meldingen toe, die mensen aan ons zenden via Twitter. Tot nu toe was de verwerking van de berichten, die via Twitter binnenkwamen, niet ingebed in de procedures. Door Twitter onder te brengen bij het servicecentrum hopen we nog beter aan te sluiten op de wensen op het gebied van bereikbaarheid in de huidige tijd. De proef loopt voorlopig tot 1 mei a.s. en wordt dan geëvalueerd.

.
Ingezonden door: 112zeeland